BB550. U9060. اگر در دنیای کفش های نیوبالانس تازه کار هستید، نام مدل و آرت نامبرهای آن، بیشتر شبیه یک زبان بیگانه به نظر می رسد تا یک سیستم نام گذاری.

اما اگر کمی عمیق تر به زیر زبانه کفش نگاه کنید، نام‌گذاری مدل های کفش و کتونی نیوبالانس بی دلیل نیست. در این راهنما، به شما نکاتی را در مورد چگونگی رمزگشایی همه چیزهایی که باید در مورد شماره مدل های New Balance بدانید، ارائه می دهیم. پس از مطالعه این مقاله می‌توانید راحت تر کفشی مناسب با نیازتان انتخاب کنید.

لیبل کفش نیوبالانس

کالبد شکافی شماره مدل کتونی نیوبالانس: سه قسمت اصلی

نیوبالانس سال‌هاست که از سیستم شماره‌گذاری واحدی برای کفش‌های خود استفاده می‌کند. یکپارچگی نام‌گذاری مدل های مختلف این شرکت، راهنمای جامعی برای خریداران کفش و کتونی اسپرت است. هرچه تکنولوژی های کفش پیشرفته‌تر می‌شود و مدل های به‌روزتری به بازار عرضه می‌شود آرتیکل نامبر کفش ها نیز افزایش پیدا میکند. هر چند قطعیتی در این باره نیست.

نام کامل یک کفش همانطور که در تصویر زیر پیداست بر روی لیبل داخل کفش که معمولا زیر زبانه است، درج شده است. (در برخی کفش ها لیبل بر روی بدنه داخلی کفش قرار می‌گیرد)

برای تشخیص ویژگی های یک کفش New Balance بر اساس مدلش، باید به سه قسمت نگاه کنید:

  1. حروف قبل از عدد
  2. دو رقم آخر عدد
  3. حروف بعد از شماره

البته قسمت چهارمی هم وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت.

حروف قبل از عدد، اولین بخش آرت نامبر کفش‌های نیوبالانس

هر کد یک یا دو حرفی قبل از شماره مدل کفش New Balance نوع فرد و فعالیتی را که برای آن در نظر گرفته شده است را نشان می دهد. به گفته نیوبالانس، این کدها به شرح زیر است:

  • MT = کفش تریل مردانه = Men’s Trail
  • WT = کفش تریل زنانه = Women’s Trail
  • M = کفش رانینگ مردانه (در کفش های رانینگ بعضی اوقات پس از M، مدل کفش به اختصار می‌آید برای مثال: MFCXLD4 که FC به FuelCell بر میگردد)
  • W= کفش رانینگ زنانه
  • ML = کفش روزمره مردانه = Men’s Laisure
  • WL = کفش روزمره زنانه = Women’s Leisure
  • MW = کفش پیاده روی مردان = Men’s Walking
  • WW = کفش پیاده روی زنان = Women’s Walking
  • MX = کفش تمرین مردانه = Men’s Cross training
  • WX = تمرین متقابل زنان = Women’s Cross Training
  • U = یونیسکس = Unisex
  • MC/MCH/MCY = کفش تنیس مردان
  • WC/WCH/WCY = کفش تنیس زنان
  • US = ساخت ایالات متحده آمریکا

دو رقم آخر در عدد آرتیکل نامبر

همانطور که قبلاً گفته شد، عدد بزرگتر مدل کفش معمولا به معنای کفشی پیشرفته تر است. اما در واقع این دو رقم آخر مدل کفش است که برای خرید کفش نیوبالانس جدیدتان باید به آنها توجه کنید.

اهمیت دو رقم آخر به این دلیل است که این ارقام نوع کفش و اینکه برای چه فعالیت هایی مناسب‌تر است را مشخص می کند. در حالی که دو رقم آخر هدف کلی کفش را نشان می دهد، رقم آخر به New Balance اجازه می دهد کفش‌هایی با طراحی‌های متفاوت اما اهداف مشابه ایجاد کند.

کفش نیوبالانس فیولسل

FuelCell 4040 v6 Turf Trainer

کفش های ۴۰ (۴۹-۴۰):

این کفش‌ها بسیار کنترل‌شده اند، فوم قوی و راحتی دارند. برای افرادی که آسیب های زانو و پا دارند عالی است زیرا پشتیبانی زیادی را ارائه می دهند.


کفش نیوبالانس ۵۵۰

BB550

کفش های ۵۰:

این دسته از کفش های نیوبالانس برای دویدن تناسب اندام یا فیتنس رانینگ ساخته شده است. مناسب تمرینات داخل یا خارج از خانه هستند زیرا در برابر حرکات سریع واکنش خوبی دارند.


کفش نیوبالانس ۹۰۶۰

کفش نیوبالانس ۹۰۶۰ | New Balance U9060

کفش های ۶۰: این دسته از کفش ها، کفش های با ثبات یا Stability نیوبالانس هستند و به طور خاص برای کاهش پروناسیون (چرخش پا) و ارائه حداکثر بالشتک و پشتیبانی طراحی شده اند. نیوبالانس ۹۰۶۰ یکی از مطرح ترین کفش های این دسته است.


کفش نیوبالانس ۵۷۴

New Balance 574v2

کفش های ۷۰: این دسته از کفش ها ثبات کمتری نسبت به کفش های ۶۰ نیوبالانس ارائه میدهند. این کفش ها که به Light Stability معروفند برای ورزشکارانی که به حمایت بیومکانیکی زیادی نیاز دارند، مناسبند.


کفش رانینگ نیوبالانس فرش فوم 880

Fresh Foam 880v11

کفش های ۸۰ نئوترال یا خنثی هستند. این دسته از کفش های رانینگ نیوبالانس برای دوندگان نیمه حرفه‌ای در نظر گرفته شده اند و طراحی و ساخت سبکی دارند.


کفش نیوبالانس ۹۹۷

New Balance 997H

کفش های ۹۰ نیوبالانس برای سرعت است. این کفش ها برای دوندگان حرفه‌ای ساخته شده اند و تناسب و مقاومت فنری مطلوبی دارند.

همانطور که مشاهده کردید، اعداد پایین تر پایداری بیشتری دارند، در حالی که اعداد بالاتر دو رقم آخر، برای ورزش حرفه ای تولید شده است.

  • برخی مدل های کفش نیوبالانس مانند کتونی نیوبالانس ۱۹۰۶ به دلایل خاصی نام‌گذاری شده اند. در این مثال ۱۹۰۶ سال تاسیس شرکت نیوبالانس بوده است و به همین دلیل این نام بر روی این مدل گذاشته شده است.

حروف بعد از عدد مدل کفش

آخرین اطلاعاتی که بعد از اعداد آمده اند بسیار ساده هستند: آنها رنگ های اصلی یا موادی را که کفش به کار رفته را نشان می دهد. برای مثال WB به معنای سفید(White) و آبی(Blue) است. BK به معنی مشکی بودن کفش است یا GTX اشاره به استفاده از پارچه گورتکس در رویه کفش دارد

در مورد v بعد از مدل چطور؟

نگاهی به مدل های جدی نیوبالانس بیندازید، کفش‌های زیادی با حروف کوچک V مانند Made in USA 990v5 خواهید دید. این “v5” بعد از اعداد به این معنی است که این مدل کفش در چندین نسخه تولید شده است که هر کدام نسبت به نسل گذشته پیشرفت‌هایی داشته است. در این مثال ۹۹۰v5 پنجمین نسخه یا ورژن از کفش های ۹۹۰ نیوبالانس است.

کفش نیوبالانس ۹۹۰

Made in USA 990v5

نتیجه گیری: انتخاب کفش نیوبالانس مناسب

چگونه این اطلاعات باید در انتخاب کفش بعدی کمکتان کند؟ خوب، اگر می دانید که به ثبات بیشتری نیاز دارید، کفشی با شماره کمتر (دو رقم آخر) گزینه بهتری برایتان خواهد بود. اگر کفش‌های اسپرت سریع تری میخواهید که مناسب فعالیت ورزشی حرفه ای باشند باید سراغ عدد بالاتری بروید (۹۰-۷۰). نتیجه این بررسی ها: انتخاب کفشی کاملا مطابق کاربرد مدنظرتان:)


منبع: وبلاگ فنزو استایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *